تفاهم-طالبان-و-اسلام‌آباد-بر-سر-حصارکشی-مرزی 

 یک رسانه پاکستانی گزارش داده است که توافق بر سر حل مساله حصارکشی مرزی میان اسلام‌آباد و طالبان در سطح بلند صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ اکسپرس تریبون پاکستان به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور از تفاهم طالبان و اسلام‌آباد برای حل مساله حصارکشی مرز از طریق گفت‌وگو گزارش داده است.

این منبع که نخواسته است از او نام برده شود، گفته است که رییس استخبارات طالبان در ننگرهار تلاش کرده است تا حصارها را بردارد، اما این تصمیم مورد تأیید رهبری طالبان نبوده است.

به گزارش اکپرس تربیون، بلافاصله پس از این حادثه، پاکستان و طالبان در بالاترین سطح تماس برقرار کردند و توافق صورت گرفته است که این موضوع از طریق گفت‌وگو حل شود.

هم‌چنان دو طرف توافق کرده‌اند که اوضاع را تشدید نکنند، اما در برخی از هم‌ترازی‌ها در مورد مساله حصارکشی وجود دارد که دو طرف این موضوع را حل می‌کنند.

مقام پاکستانی گفته است که از طالبان خواسته شده است که قبل از تعمیر حصار، خط مرزی را هماهنگ کنند.

اکسپرس تریبون هم‌چنان از سفر ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع ملی طالبان از محل مناقشه در ولایت ننگرهار خبر داده است. 

به گزارش این رسانه، مقام پاکستانی گفته است که ملا یعقوب به فرماندهان محلی طالبان دستور داده است تا در آینده چنین اقداماتی را روی دست نگیرند.

این تفاهم بین دو طرف پس از آن به دست آمده است که نیروهای طالبان در مرز پاکستان در ننگرهار هفته گذشته تلاش کردند تا مانع حصارکشی مرزی از سوی نیروهای پاکستانی شودند.

تفاهم طالبان و اسلام‌آباد بر سر حصارکشی مرزی 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد